school, deadlines en toekomst - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Eva Gabriëlle Jong - WaarBenJij.nu school, deadlines en toekomst - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Eva Gabriëlle Jong - WaarBenJij.nu

school, deadlines en toekomst

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva Gabriëlle

03 September 2010 | Bosnië en Herzegovina, Mostar

De eerste paar dagen school zitten erop! Wat een verschil met het eerste jaar. De manier waarop er met ons wordt omgegaan is heel anders dan vorig jaar, er wordt druk uitgeoefend. De deadlines vliegen om onze oren en op dit moment is het werken, werken en nog eens werken. Althans, dat zou zo moeten zijn. Er is namelijk veel afleiding van feestjes, films, koffies en interessante gesprekken met co- en first years.

Gelukkig heb ik al wat werk gedaan tijdens de zomer dus ben ik niet zo in de problemen als sommige co-years m aar natuurlijk moet er nog wel gewerkt worden aan bijvoorbeeld mijn TOK essay. Dit essay lukt maar niet en ik heb net besloten om mijn onderwerp weer te veranderen. Daar komt natuurlijk wel een beetje stress van.

Behalve alle deadlines wordt er ook nog druk uitgeoefend op mijn generatie om de universiteiten te kiezen waar we ons willen aanmelden. Er zijn ongelofelijk veel meetings over dit onderwerp en veel gesprekken met co-years gaan over school en de toekomst. Het relaxte van vorig jaar is over! Het is op dit moment keihard werken.

Het komende weekend ziet er gelukkig rustig uit. Vanavond hebben we een 'gender confusion party' waar de jongens als meisjes zijn gekleed en omgekeerd. Een echt UWCiM feestje dat elk jaar weer wordt gevierd.

Op zaterdag ga ik samen met een vriendin van Mostar (niet van college) iets drinken en proberen mijn TOK essay af te maken. Op zondag ga ik samen met Verena lunchen bij Barbara, de frans docente en de supervisor van de refugee camp CAS. Heel leuk dat ze ons uitgenodigd heeft :)

Ik heb ondertussen ook een andere roommate gekregen! Ena heeft geruild met Ana! Ik heb dus weer een Ana als roommate. Het is leuk meisje en was vorig jaar al een vriendin van mij. Ik ben zelfs een keer met haar mee naar huis gegaan en ze heeft me uitgenodigd om volgend weekend weer met haar mee te gaan. Dat zou natuurlijk heel leuk zijn maar wie weet moet ik hier blijven om al die deadlines te halen! :-(



  • 03 September 2010 - 19:16

    Claar:

    lieve Eva,
    wat een drukte!
    VEEL PLEZIER MET DAMES/HERENFEESTJE!
    xxCLAAR

  • 04 September 2010 - 11:11

    Katrien:

    Oeps, heb je deze zomer nu voor niks aan je TOK gewerkt. De lat ligt hoog voor het IB diploma :( Was de schoolleiding ontevreden over het laatste jaar? dat ze jullie zo achter de broek zitten. Sterkte met de deadlines. En veel plezier bij de zondagse (franse?) lunch. liefs

  • 04 September 2010 - 16:02

    Erika:

    Hallo Eva
    Nu ik lid ben van je hyves vind ik ook deze brichten. Heel leuk om te lezen hoe het met je gaat. Heel veel succes met alle drukte. Natuurlijk ook veel plezier met leuke dingen.

    Liefs Erika

  • 04 September 2010 - 16:35

    Nienke:

    Eva,

    Wat leuk dat je een blog bijhoudt. Zo kan ik ook naast je verhalen eens in het halfjaar wat meekrijgen van je grootse avonturen!
    Leuk dat toch een gezellig roommate hebt.

    Heel veel plezier en heel veel succes met je deadline.

    Ik kijk uit naar je volgende berichtje!

    Liefs

  • 08 September 2010 - 20:01

    Marit:

    Jammer hoor,
    dat er meer druk word uitgeoefend. :P Dat word hard werken. Je bent niet eens in het oude huisje wezen kijken. Ik had je wel een rondleiding willen geven hoor :P.
    Veel succes in je tweede jaar in bosnie.
    xx Marit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Mostar

United World College in Mostar

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2011

Januari

05 December 2010

de maand december

23 November 2010

weer terug in Mostar

04 November 2010

alle presentaties zijn gedaan

26 Oktober 2010

weer druk bezig
Eva Gabriëlle

Actief sinds 19 Juni 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 48533

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2009 - 01 Juni 2011

United World College in Mostar

Landen bezocht: