de geliefde firsties - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Eva Gabriëlle Jong - WaarBenJij.nu de geliefde firsties - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Eva Gabriëlle Jong - WaarBenJij.nu

de geliefde firsties

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva Gabriëlle

30 Augustus 2010 | Bosnië en Herzegovina, Mostar

Lieve lezers,

Mijn eerste echte berichtje uit Mostar! Op dit moment zit ik in de Spanish Room waar de airconditioner op volle toeren draait om de hitte tegen te gaan. Gelukkig zijn de warmste dagen geweest. Vorige week was het hier 45 graden maar nu is het rond de 30. Nog steeds warm maar dragelijk.

We zitten aan het einde van de introductieweek voor de de eerste jaars! Het is een hele drukke week zonder enige routine wat het zwaar maakt. Natuurlijk is het leuk om dit te organiseren maar het is niet gemakkelijk. Er gaat veel tijd in zitten en zeker met dit weer is alle moeite te veel.

Vandaag hebben wij een presentatie gegeven over alle CAS (creativity, action, service) die onze school aanbiedt. Vanmiddag ga ik ook een discussie leiden over de 'UWC values' die we nog maar eens onder de aandacht brengen. Mijn groep gaat het vooral hebben over hoe het is om met mensen van andere culturen in de residenties te leven. We zullen ook homoseksualiteit aankaarten omdat dit in sommige culturen anders wordt ervaren dan bij ons. Interessant dus!


Morgen is de laatste dag van de introductie week en daarna begint school weer. Op dit moment heb ik zin om weer naar school te gaan en te gaan werken. Ik vrees dat dit gevoel maar voor een paar dagen blijft maar na bijna vier maanden niet te hebben gewerkt wordt het tijd.


Verder heb ik besloten om andere CAS te doen dan vorig jaar. Ik ga een mediation cursus volgen en ga waarschijnlijk ook meedoen met de debate club. In mijn action wil ik weer modern dance en hikes gaan doen en ik ga natuurlijk refugee camp doen in mijn service. Toch ben ik gevraagd of ik nog een andere service wil leiden namelijk MOPS (Mostar Peer Supporters). Deze service is gericht op onze eigen community en wij organiseren events zoals cosy evenings en random coffee. :) Veel te doen dus!

Mijn roommates heb ik ook deze week leren kennen. We zijn absoluut niet dezelfde types maar ik denk dat dit ook zijn voordelen heeft. Dit zijn goede leermomenten. Vesna en Ena komen uit Bosnië zelf en het is moeilijk om hun engels te laten spreken.

Natuurlijk heb ik nu ook mijn eigen firsties: Mark, Lidewij en Detmer. Mark en Lidewij zitten bij Simon in het huis en Detmer zit bij ons (Marius en ik) in het huis. Het blijft natuurlijk leuk om met zo veel Nederlanders te zijn en na de Duitsers zijn we samen met de Amerikanen met de meeste afgevaardigden :)

I'll try to keep you up to date! :)

Liefs,

Eva

  • 30 Augustus 2010 - 17:53

    CLAAR:

    ALTIJD WEER BLIJ MET EEN BERICHTJE!
    xx CLAAR

  • 31 Augustus 2010 - 16:29

    Detmer Kremer:

    `jeej! ik werd ook genoemd!
    leuk verhaaltje(:

  • 02 September 2010 - 12:56

    O&O :

    Vanuit Twente, waar we alleen maar grijs weer hebben-dus jaloers op temperaturen in Mostar-
    willen we je laten weten je site
    met grote belangstelling te volgen.
    Je geeft een prima beeld van je
    plannen-Alexa begint binnenkort
    aan een mediatie opleiding!
    Heel mooi nieuw huis. Veel plezier
    met Floor, Willem en Harmen.
    Annette + Stijn waren hier,Annette
    vertrok-alleen in de bus-naar
    Spanje!Veel liefs, O+O.
    Veel succes!

  • 02 September 2010 - 12:56

    O&O :

    Vanuit Twente, waar we alleen maar grijs weer hebben-dus jaloers op temperaturen in Mostar-
    willen we je laten weten je site
    met grote belangstelling te volgen.
    Je geeft een prima beeld van je
    plannen-Alexa begint binnenkort
    aan een mediatie opleiding!
    Heel mooi nieuw huis. Veel plezier
    met Floor, Willem en Harmen.
    Annette + Stijn waren hier,Annette
    vertrok-alleen in de bus-naar
    Spanje!Veel liefs, O+O.
    Veel succes!

  • 02 September 2010 - 14:34

    Milou:

    Eva! Wat leuk dat je dit nu bijhoudt! Omdat je het vaak zo druk hebt is het idd wel handig dat je nu aan niemand meer 20X hetzelfde hoeft te schrijven. Leuk en effectief! Ik hoop nog veel van je te zullen lezen.

    Liefs,
    Milou

  • 03 September 2010 - 08:01

    Katrien:

    Nog meer random coffee's, Leuk! Heeft het refugee camp team versterking gekregen? Nu kunnen we ook in een oogopslag de temperaturen volgen in Mostar. Vandaag 23*, lijkt me heerlijk. Hier schijnt vadaag de zon. Eindelijk kunnen we weer gras maaien! Jaja plattelandsgedoe. Liefs Katrien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Mostar

United World College in Mostar

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2011

Januari

05 December 2010

de maand december

23 November 2010

weer terug in Mostar

04 November 2010

alle presentaties zijn gedaan

26 Oktober 2010

weer druk bezig
Eva Gabriëlle

Actief sinds 19 Juni 2009
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 49800

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2009 - 01 Juni 2011

United World College in Mostar

Landen bezocht: