weer druk bezig - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Eva Gabriëlle Jong - WaarBenJij.nu weer druk bezig - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Eva Gabriëlle Jong - WaarBenJij.nu

weer druk bezig

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva Gabriëlle

26 Oktober 2010 | Bosnië en Herzegovina, Mostar

en de week is weer begonnen! Na een rustig weekend ben ik weer druk bezig met van alles. Vandaag ben ik een beetje ziek: duizelig en hoofdpijn. Het is dus even doorbijten totdat ik weer een paar dagen vrij ben.

Het afgelopen weekend was heel relaxt, een heerlijke massage gehad in een MOPS workshop en heel veel vrije tijd. Ook heb ik een paar mooie films gekeken en veel geslapen.

Op zaterdag hadden we community care day, een succesvolle dag waarop we de stad een stuk schoner hebben gemaakt. Jammer genoeg waren er niet zo heel veel mensen die meededen, maar 28 van de 100 studenten.
We hebben wel ons plein schoongemaakt en dat ziet er nu prachtig uit. We liepen dus met veel plastic zakken door de stad en uiteindelijk zijn er 128 gevuld met afval.


Op zondagavond had ik de generale repetitie van de presentatie voor Shelby Davis op donderdag. De headteacher was erg tevreden en ik moet er nog wat aan schaven maar over het algemeen ging het goed. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

Gisteren was een drukke dag. Naast een dag school was ook de avond druk; de familie van Marius is in Mostar en Isa, Detmer en ik waren uitgenodigd om uit eten te gaan. Het was heel gezellig en het eten was heerlijk.


Op dit moment zit ik in de geschiedenis les. Het voordeel van deze les is dat we altijd een laptop voor onze neus hebben. Als de les dus heel saai is hebben we altijd een leuk alternatief. Meestal zijn de lessen interessant maar vandaag is het heel saai.


Ook ben ik bezig met mijn aanmelding voor de universiteiten waar veel tijd in gaat zitten. Ik moet bijvoorbeeld de leraren vragen om 'recommendation forms' in te vullen. Ook moet ik zelf een paar essays schrijven plus een personal statement. Daarin moet ik beschrijven waarom ze mij moeten kiezen. Daar gaat veel tijd in zitten.

Dit is alles voor nu. De les is bijna afgelopen dus tijd om de blog af te sluiten.

  • 26 Oktober 2010 - 11:40

    Claar:

    dank VOOR JE VERSLAG!
    XX CLAAR

  • 26 Oktober 2010 - 14:06

    Jolanda:

    Een personal statement waarom ze jou moeten kiezen.. Waarom zouden ze jou nou niet moeten kiezen; Tuurlijk moeten ze jou kiezen!!
    En goed ecologisch bezig:)
    Ik zit nu midden in mn SE-week en ben dus daarom vorige en deze week zo superweinig online;) Daarna mn profielwerkstuk eens proberen af te maken. Het lijkt misschien weinig in vergelijking met al jouw dingen maar ik vind t al veel te veel:P
    Veel liefs uit Ouderkerk!

  • 27 Oktober 2010 - 15:57

    Katrien:

    Wat een leuk idee zo'n Community Care Day. Vast ook wel gezellig met een hele groep de stad af struinen. En je school is ook een gewone school, dat maar een kwart van de mensen mee doed. Jammer, je schrijft het al.
    Heeel Veeel succes met je presentatie aan Shelby Davis. Hopelijk krijgen we er een mooi verslag van. Liefs
    PS was die reclame er al van vliegtickets? Grappig na al het ticket gedoe van deze week

  • 28 Oktober 2010 - 07:10

    Jeanette:

    hoi eva, de koffers zijn bijna gepakt en wij komen zelf even controleren of de stad echt schoon is!! Tot morgen. x van jeanette

  • 29 Oktober 2010 - 10:14

    Oma Elisabeth:

    Waar gaat je presentatie over? Succes ermee.
    Kennelijk zijn de mensen in Mostar niet veel netter dan hier, dat jullie zoveel vuilniszakken ophaalde! Claar is verleden week op de koffie geweest. Ze vertelde hoe het met jou en Job ging. Heel gezellig
    Hopelijk een rustig, maar niet té rustig , weekend. Veel liefs
    oma Elisabeth

  • 31 Oktober 2010 - 21:17

    Nienke:

    En en en?

    Hoe ging je presentatie?
    I'm shure you rocked it;)!
    Ik hou maar weer op met m'n engels want tegen dat van jou kan ik allang niet meer opboksen.

    Goed bezig zeg met het schoonmaken.. Zijn indd altijd weer dezelfde die zich van hun goeie kant laten zien!
    Maar wel stiekem bloggen onder de les he...:P!

    Hopelijk tot snel!
    Liefs

  • 02 November 2010 - 15:28

    Milou:

    En... wat wordt het voor studie? Weet je al waar en wat en hoe? Wordt het rechten in Amsterdam?

    Trouwens, Bosnië had een tijdje geleden toch verkiezingen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Mostar

United World College in Mostar

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2011

Januari

05 December 2010

de maand december

23 November 2010

weer terug in Mostar

04 November 2010

alle presentaties zijn gedaan

26 Oktober 2010

weer druk bezig
Eva Gabriëlle

Actief sinds 19 Juni 2009
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 48287

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2009 - 01 Juni 2011

United World College in Mostar

Landen bezocht: