projectweek - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Eva Gabriëlle Jong - WaarBenJij.nu projectweek - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Eva Gabriëlle Jong - WaarBenJij.nu

projectweek

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva Gabriëlle

19 Oktober 2010 | Bosnië en Herzegovina, Mostar

Ik ben weer terug in Mostar na een geweldige projectweek in Sutjeska, een prachtige natuurpark. Toch ben ik blij om weer terug te zijn in Mostar na vijf dagen daar.

Onze groep bestond uit 8 studenten en een onze supervisor Meri. Ik deelde mijn kamer met twee firstyears: Fanni en Ivana. Het was heel leuk om hun beter te leren kennen. Ook mijn co-years waren in dit project.

We verbleven in een typisch Oost-Europees hotel. Ze vertelden ons dat wij één van de laatste gasten waren van dit seizoen.Het had iets weg van een horrorfilm omdat het hotel enorm was en wij de enige gasten waren.


De natuur in het park was prachtig. Er wordt geprobeerd zo weinig mogelijk in te grijpen en de natuur vooral zijn gang te laten gaan. Er waren bijvoorbeeld veel omgevallen bomen die ze hadden laten liggen zodat ze op een natuurlijke manier konden worden afgebroken.

Ik ben vrijdag teruggekomen en het daaropvolgend weekend was heerlijk rustig. Op zondag had ik mijn creative writing class maar voor de rest geen verplichtingen.

Deze week is ook heel rustig. Iedereen om me heen heeft het druk maar ik gek genoeg niet. Voor deze week staat er alleen een opstel over de Spaanse burgeroorlog en een biolgie toets op mijn to-do-lijst.


Nog een leuk nieuwtje: ik ben uitgekozen met vier andere studeren om een presentatie te geven voor Shelby Davis. Deze schatrijke man draagt bij aan beurzen voor alle UWC studenten die naar Amerikaanse universiteiten gaan. Volgens onze headteacher is dit het belangrijkste bezoek in het korte bestaan van de school. Ze wil dat ik een presentatie geef over de CAS die onze school aanbiedt. Superfun!

En het aftellen voor Nederland is begonnen! Nog 2,5 week. Maar eerst komen de nichten Visser naar Mostar :)










  • 20 Oktober 2010 - 09:06

    Detmer:

    Superleuk!:)

  • 20 Oktober 2010 - 12:03

    Richard:

    Hoi Eva,

    Wat leuk dat je een blog hebt! :)
    Ik zal hem aan m'n favorieten toevoegen om zo op de hoogte te blijven van je ontwikkelingen.

    Succes met je opstel en je toets voor biologie. Het komt zeker goed!!

    Lekker dat je over 2,5 week vakantie hebt, misschien kunnen we nog even iets afspreken om bij te praten (bij Devon bijvoorbeeld:P). Ik ben daar dan ook wel aan toe, heb namelijk bijna toetsweek. :O

    In ieder geval, fijne dag en ik blijf je volgen ;)


  • 20 Oktober 2010 - 15:33

    CLAAR:

    LIEVE EVA,
    DANK JE WEL VOOR JE MOOIE VERSLAG!
    xxx CLAAR

  • 20 Oktober 2010 - 19:05

    Nienke:

    Eva,

    Wat leuk dat je foto's hebt toegevoegd bij je blog! Zo kan ik zien wat je een beetje uitspookt hehe. Prachtig!

    Wow! Uitgekozen voor de presentatie!
    M'n lieve nicht schopt t maar weer ver in Bosnie:)..

    Wanneer kom je precies naar NL en hoelang blijf je?

    Liefs Nienke

  • 20 Oktober 2010 - 19:53

    Annette:

    Wat een prachtige natuur zeg, dat had ik niet verwacht. Gefeliciteerd dat je een presentatie mag houden, erg luek. Doe je best.
    Ik zie je komende week!
    groeten Annette

  • 24 Oktober 2010 - 10:09

    Katrien:

    Wat een supermooie foto's! Er zijn veel hogere bergen in Bosnie dan ik dacht.
    Wanneer komt Shelby Davis? En waar logeert hij? Heel veel succes met je presentatie. Nou maar hopen dat hij behalve schatrijk ook heel aardig is. Zet m op!
    liefs Katrien

  • 02 November 2010 - 15:30

    Milou:

    Wauw, gaaaaaaaf!!! Ik zou wel met je willen ruilen hoor: zo lekker in de natuur. Bofkont!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Mostar

United World College in Mostar

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2011

Januari

05 December 2010

de maand december

23 November 2010

weer terug in Mostar

04 November 2010

alle presentaties zijn gedaan

26 Oktober 2010

weer druk bezig
Eva Gabriëlle

Actief sinds 19 Juni 2009
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 49251

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2009 - 01 Juni 2011

United World College in Mostar

Landen bezocht: