de tijd gaat snel - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Eva Gabriëlle Jong - WaarBenJij.nu de tijd gaat snel - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Eva Gabriëlle Jong - WaarBenJij.nu

de tijd gaat snel

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva Gabriëlle

30 September 2010 | Bosnië en Herzegovina, Mostar

Het is weer tijd voor een blog! Ook al weet ik niet zo goed waar deze over moet gaan; mijn leven is saai.


Dat is natuurlijk ook wel eens fijn, een normale week met alleen maar normale dingen. Lessen volgen, huiswerk doen en slapen. CAS is weer begonnen en we gaan zaterdag weer naar het vluchtelingenkamp. Morgen houden we een vlooienmarkt om geld op te halen voor het kamp. Het is hartstikke leuk om leider te zijn van deze CAS. Het is een intensieve CAS maar geweldig om te doen. Ik kijk ernaar uit om de mensen uit het kamp te zien en te kijken wat we kunnen doen.


School is op dit moment rustig, we hebben de meeste deadlines achter de rug en dus is het wachten op commentaar van de leraren om het werk weer te verbeteren.

Ondertussen ben ik alweer zes weken in Mostar. En de heimwee valt mee, ook al was het leuk geweest om afgelopen weekend in Nederland te zijn. Ik vind het jammer dat ik het feest ter ere van mijn moeders 50e verjaardag heb moeten missen. Wat dat betreft is het toch jammer dat ik ver weg zit. Over zes weken kom ik voor een week naar Nederland. Waarschijnlijk zal ik veel huiswerk moeten doen maar het lijkt me ook heerlijk om te relaxen in Berkenwoude.


Afgelopen week had ik mijn interactive oral voor Engels. Het ging over het onderwerp Islamophobia. We hadden een Iraanse tv-show gemaakt die benadrukt hoe Amerika moslims behandelt. Inclusief een report over de Koran die in de fik wordt gestoken door 'lifelong republicans' en een correspondent die voor de Guantanamo Bay gevangenis (de gevangenis van Mostar) staat. Ilvana, onze docente, was heel enthousiast dus het is afwachten welk cijfer we krijgen!



Dit is het voor nu, laat alsjeblieft een berichtje achter! Dat is een enorme motivatie om te blijven schrijven :)

Liefs!

  • 30 September 2010 - 11:23

    Katrien:

    Dank voor je bericht, fijn om van je te horen! Ik vond het ook jammer dat je er niet bij kon zijn op 26 september. Hier komt de regen met bakken naar beneden. Inmiddels ook saai om te melden, maar ja wel cruciaal voor deze tuinder. Tot later:-)

  • 30 September 2010 - 12:04

    CLAAR:

    LIEVE EVA,
    JA IK VOND HET OOK JAMMER DAT JE ER NIET WAS OP MIJN VERJAARDAG.
    MAAR JE POSTPAKKET HEEFT VOOR MIJ (BIJNA) alles goed gemaakt!

    en over een tijdje ben je een week thuis.
    hoera!

  • 30 September 2010 - 13:10

    Oma Elisabeth:

    Lieve Eva,Katrien maakte mij voor het eerst attent op je blog.Heel erg leuk.Doe de groeten aan Marius.Vroeger maakten wij lange afstandswandelingen van 2 weken met zijn grootouders ter Kuilen.Liefs

  • 30 September 2010 - 17:54

    Annette:

    Hoi Eva,

    Zo leuk om van je te horen. eigenlijk juist ook als het leven 'saai'is, dus gewoon het dagelijkse leven. Fijn dat jullie interactive oral goed ging. Jullie hebben ook veel plezier gehad om dat te maken begreep ik. Geniet nu maar even van de relatieve rust want vor je het weet moet je weer hard aan de slag. Groeten Annette

  • 30 September 2010 - 20:13

    Nienke:

    Hoi Eva,

    Wauw met dat raften bewijs je nog meer wat voor een dappere avonturier je bent!
    Respect hoor!

    Wat doe je ook gave dingen.. Dat islampofho nog niets klinkt ook echt superinteressant! Iets wat je niet zo snel hier op de middelbare doet denk ik..

    Succes met al je huiswerk en vooral heel veel plezier weer!

  • 01 Oktober 2010 - 08:22

    Pien:

    hoi Eva,

    wat leuk dat ik je kan volgen via je blog.
    alles goed met je?
    Ik zit nu op het kantoor, moet eigenlijk werken,maar schrijf even een krebbel naar je.
    Ik lees dat je vandaag op een rommelmarkt staat, hopelijk heb je mooi weer en veel verkocht.

    groetjes van Pien

  • 01 Oktober 2010 - 09:30

    Milou:

    Wauw! Dat is interessant, die islamophobia! Daar heeft Geert Wilders ook erg veel last van volgens mij. En met hem vele Nederlanders. Hoe vond jij het om daarover informatie op te zoeken?

    Kom je met kerst weer naar NL?
    Ha ha, ik vind het ook wel eens leuk om te lezen dat je het saai hebt. :) Dat gebeurt niet vaak!

    Liefs, en nog gefeliciteerd met je moeder,
    Milou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Mostar

United World College in Mostar

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2011

Januari

05 December 2010

de maand december

23 November 2010

weer terug in Mostar

04 November 2010

alle presentaties zijn gedaan

26 Oktober 2010

weer druk bezig
Eva Gabriëlle

Actief sinds 19 Juni 2009
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 48493

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2009 - 01 Juni 2011

United World College in Mostar

Landen bezocht: