weer terug in Mostar - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Eva Gabriëlle Jong - WaarBenJij.nu weer terug in Mostar - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Eva Gabriëlle Jong - WaarBenJij.nu

weer terug in Mostar

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva Gabriëlle

23 November 2010 | Bosnië en Herzegovina, Mostar

Ik ben weer terug in Mostar. Na een heerlijke vakantie te hebben gehad in Nederland was het afgelopen zondag weer tijd om naar Bosnie en Herzegovina te vertrekken.

De week in Nederland was heel fijn en heeft me goed gedaan. Na drie maanden Mostar was ik weer toe aan een rustige plaats waar ik even kon bijkomen van UWC. Ik heb het heel rustig aangedaan maar natuurlijk wel wat huiswerk afgemaakt. Daarnaast heb ik wat familie en vrienden gezien en heel veel geslapen in mijn eigen, schone bed.

Ik heb alle grote werkstukken inmiddels af of ze zijn halverwege. EE, TOK zijn af en alle IA's beginnen ook op te schieten. De maand december is denk ik een van de heftigste met huiswerk: alle werkstukken moeten in deze maand worden ingeleverd.

Daarnaast is het weer hier ook omgeslagen, het regent! Vanaf zondag heeft het continu geregend wat de sfeer wel beïnvloedt. Iedereen is moe van deze periode en heeft zin om naar huis te gaan.

De reis van Nederland naar Mostar ging heel voorspoedig. Ik moest overstappen in Wenen en daar kwam ik Luka tegen. Luka kwam net terug uit Abu Dhabi waar hij was geweest voor een selectieweekend voor de Amerikaanse universiteit daar. Het was dus heel handig en gezellig om met hem te reizen.

Verder heb ik ook wat research gedaan voor universiteiten in Nederland. Ik heb Amsterdam University college bezocht en het sprak me erg aan. Ik ben dus ook nog druk bezig met de aanmelding voor de universiteit. Ik heb net een opstel geschreven en alleen mijn personal statement moet nog gedaan worden.


Het is dus een hele druk tijd! Toch voel ik me heel goed omdat ik even terug ben geweest in Nederland en daardoor meer van hier kan genieten. Op dit moment vind ik het werken voor school nog leuk ook al gaat er veel tijd in zitten.

Ik zal weer wat vaker bloggen, er zit een groot gat tussen deze en de vorige maar ik ga jullie vanaf nu proberen beter up to date te houden!

  • 24 November 2010 - 07:12

    Jantine:

    Hey Eva, dus misschien volgend jaar al beginnen in Amsterdam?? Wat een werk he: zo'n statement schrijven. Succes tot de kerst! Daarna weer lekker vakantie incl high-tea met de family Visser :-)
    Dikke kus, Jantine

  • 24 November 2010 - 12:21

    Jeanette:

    hoi Eva, wat heerlijk dat je genoten hebt van je schone bed (en bad?? en stamppot??). Leuk dat je met Amsterdam bezig bent; jouw personal statement moet toch geen probleem zijn??

    Succes en sterkte met alle huiswerk
    en we zien elkaar in de kerstvakantie.

    PS heb je de DVD nog gekeken?
    dikke kus van Jeanette

  • 24 November 2010 - 13:56

    Katrien:

    Wat een schrijfwerk! en wat ben je al internationaal, dat je een bekende tegen komt op een buitenlands vliegveld.
    Dan ook nog schrijven voor je blog, dat is wel weer in het Nederlands, ff wat anders.
    Ook hier is er veel regen, maar ze voorspellen inmiddels een heel strenge winter. We zullen het zien.
    Succes met de IA's, veel liefs

  • 24 November 2010 - 14:50

    Isa:

    Veel succes met alles en veel plezier met Sinterklaas!

  • 24 November 2010 - 16:52

    Annette:

    Goed te horen dat je het ook weer naar je zin hebt in Mostar. Succes met je werk en houd vol! Groeten Annette
    p.s. troost je het regent hier nu ook hard.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Mostar

United World College in Mostar

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2011

Januari

05 December 2010

de maand december

23 November 2010

weer terug in Mostar

04 November 2010

alle presentaties zijn gedaan

26 Oktober 2010

weer druk bezig
Eva Gabriëlle

Actief sinds 19 Juni 2009
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 47897

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2009 - 01 Juni 2011

United World College in Mostar

Landen bezocht: