mooie hike en interview met universiteit - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Eva Gabriëlle Jong - WaarBenJij.nu mooie hike en interview met universiteit - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Eva Gabriëlle Jong - WaarBenJij.nu

mooie hike en interview met universiteit

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva Gabriëlle

10 Oktober 2010 | Bosnië en Herzegovina, Mostar

Frustratie! Ik had een hele mooie blog voor jullie geschreven maar toen ik het probeerde te uploaden viel het internet uit. Alles weg! :(
Dus een verkorte versie met de belangrijkste punten:


Afgelopen week is er weer veel gebeurd. Op zondag heb ik een prachtige hike gemaakt. Ik heb nog steeds blaren van mijn bergschoenen die toch niet zo lekker bleken te lopen als ik dacht :( Dus aan het einde denden mijn voeten pijn maar het was het allemaal waard. Het uitzicht was prachtig! Ik zal de foto's proberen te uploaden om mijn site zodat jullie kunnen zien hoe mooi de Bosnische natuur is. We hebben totaal 6 uur gelopen maar niet de top gehaald. Maar onze eindbestemming was een uitzichtpunt wat ook prachtig was.

Op maandag waren er vertegenwoordigers van universiteiten op onze school om te proberen ons te overtuigen aan te melden voor hun universiteit. Hele goede universiteiten zoals Princeton waren ook aanwezig. Ik heb een gesprek gehad met een universiteit in Canada (Quest) en met het University College Maastricht. Beide gesprekken waren heel leuk maar ik wil me niet gaan aanmelden voor de Quest
universiteit. Misschien wel voor de universiteit van Maastricht ook al blijft mijn eerste keuze LUC the Hague.


Gister ben ik weer naar refugee camp geweest. Het was heel leuk om de kinderen weer te zien die ik 5 maanden niet gezien had. Ik heb heel veel spelletjes gespeeld die ik in jaren niet meer gespeeld had. Het blijft leuk om de kinderen te entertainen. Ook wordt de CAS leuker omdat ik meer verantwoordelijkheid krijg. Ik ben natuurlijk de leider dus ik ben verantwoordelijk voor heel veel dingen.

Na refugee camp was er een creative writing klas in school. Laila, een palestijnse vrijwilligster, probeert ons goed te leren schrijven. Ze heeft al enige ervaring met lesgeven en de klassen zijn heel interessant. Ook al is het op zaterdagmiddag van twee tot vier, alle studenten zijn enorm gemotiveerd om te leren hoe je precies moet schrijven.


De rest van de week was heerlijk rustig. Ook al had ik een paar toetsen, het grote werk komt later weer.
Morgen vertrek ik om 8.00 's ochtends naar een nationaal park in het noorden van Bosnië en Herzegovina. We gaan daar vrijwilligen maar vooral hikes maken! Ik hoop dus dat mijn blaren morgen over zijn (maar dan moet er een wonder gebeuren) en ik naar de top van de hoogste berg van Bosnië en Herzegovina kan klimmen! Ik heb er enorm veel zin in, een week 'into the wild' zonder internet en alles lekker primitief.

Dus ik zal een week niet online zijn omdat ik me ergens in de middle of nowhere enorm aan het vermaken ben!



  • 10 Oktober 2010 - 15:40

    CLAAR:

    DAG LIEVERD, DANK VOOR HET VERSLAG WEER!
    Ik wacht tot je weer boven bater bent en mailt.
    xx CLAAR

  • 10 Oktober 2010 - 18:25

    Detmer:

    AMAZING!!!!!:D
    veel plezier!

  • 10 Oktober 2010 - 18:45

    Katrien:

    hoi Eva, wat leer je toch een hoop handige dingen in Mostar; leiding geven bij Cas, schrijven op zaterdag, solliciteren. En dan ook nog bijzondere dingen doen! Heel erg leuk dat je naar een National Park gaan. Het is vast al koud in de bergen. Ben benieuwd naar de verhalen. Veel plezier. Liefs van Katrien

  • 11 Oktober 2010 - 17:25

    Annette:

    Dank voor je verslag. Het is altijd weer erg leuk om te horen. Jij vertelt weer heel andere dingen dan Marius. Ik ben erg benieuwd naar jullie projectweek in de bergen.

    groeten Annette

  • 13 Oktober 2010 - 17:24

    Jolanda:

    Ohhneee..! Hij heeft mijn superlange en leuke stukje weer niet geplaatst! De eerste keer viel internet ook uit, geen grap! En de tweede keer heeft ie m dus gewoon niet geplaatst en ik heb echt op Reactie plaatsten gedrukt!
    Ik had juist hele leuke bananengrapjes gevonden:P
    Vooruit, ze moeten erbij, ze zijn té leuk, en ik weet bijna zeker dat jij ze ook heel leuk vindt:P;)
    1. Het is geel en het pest.
    --> Een bana-na-na-na-na.
    2. Het is geel en het hangt achter de auto.
    --> Een banaanhangwagen.
    3. Het is geel en het komt van achteren.
    --> Een achterbakse banaanval.
    4. Het is geel en mensen die dit soort grapjes maken komen het tekort.
    --> Banaandacht.

    Owja, jij bent mijn Christopher McCandles!

  • 17 Oktober 2010 - 17:54

    Erika:

    Hoi Eva

    Leuk om een bericht van je te lezen. Hoop dat je een goeie tijd hebt gehad in het nationaal park. Leuk om ook de foto's te zien.

    xxx Erika

  • 18 Oktober 2010 - 13:06

    Pien:

    hoi Eva,

    hoe was je week in de natuur. Als het net zo is als de foto's op je site moet het wel mooi geweest zijn.
    Hier is alles ok, het is nu mooi weer, maar volgends de radioberichten gaat het flink koud en nat worden.
    Jori en ik hebben een reisje naar de zon geboekt dus kunnen we ergens naar uit kijken.
    nou dag groetjes Pien

  • 02 November 2010 - 15:32

    Milou:

    Dus... komt het nog een keer tot een boek van Eva de Jong? :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Mostar

United World College in Mostar

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2011

Januari

05 December 2010

de maand december

23 November 2010

weer terug in Mostar

04 November 2010

alle presentaties zijn gedaan

26 Oktober 2010

weer druk bezig
Eva Gabriëlle

Actief sinds 19 Juni 2009
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 48257

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2009 - 01 Juni 2011

United World College in Mostar

Landen bezocht: